باید و نبایدهای لاغری که شاید از آنها بی‌خبر باشید

اگر به دنبال راه‌حل‌هایی برای لاغری می‌گردید، خوب است بدانید کارهایی هست که
باید آنها را انجام دهید و کارهایی هم هست که اگرچه فکر میکنید برای رسیدن به این
هدف موثرند اما اشتباه هستند و نباید آنها را انجام دهید.


این نکته‌های پیشنهادی را بخوانید تا با چند مورد از این باید و نبایدها آشنا
شوید:

۱: گرسنگی کشیدن ممنوع

اولین چیزی که برای لاغر شدن ممکن است به ذهنتان برسد این است که باید تا می‌توانید
گرسنگی بکشید. این در حالی است که این یک تصور غلط است و بیشتر افرادی که این نوع
رژیم را انتخاب می‌کنند، طولی نمی‌کشد که به همان وزن قبلی می‌رسند و حتی تحقیقات
نشان داده که گاهی چاقتر شده‌اند.

۲: رویا ببینید

برای این که انگیزه داشته باشید و نیمه های راه، انگیزه‌تان را برای کاهش وزن از
دست ندهید لازم است که مدام رویاهایتان را زنده نگه دارید. برای این کار میتوانید
خودتان را در لباسی که در فروشگاه دیده‌اید ولی برایتان کوچک بوده فرض کنید یا به
عنوان مثال عکس هنرپیشه یا ورزشکاری را که میخواهید اندامی شبیه او داشته باشید را
نگه دارید و هر از گاهی به آن عکس نگاه کنید.

۳: دارو را ندیده بگیرید

ممکن است شنیده باشید داروهایی هستند که استفاده از آنها به لاغری منجر میشوند اما
باید بدانید خطراتی که سوءاستفاده از داروهایی مانند داروهای مربوط به تیروئید،
داروهای دیابت و بعضی داروهای اختلالات روانی دارند بسیار بیشتر از منفعتی است که
از لاغر شدن به دست می‌آید.

۴: جشن بگیرید

هیچ چیز بهتر از تشویق موثر نیست بنابراین اگر کسی نبود که متوجه تغییرات شما بشود
و لاغرشدن‌هایتان را به شما تبریک بگوید تا به ادامه این روند امیدوار شوید، خودتان
دست به کار شده و موفقیت‌هایتان را جشن بگیرید. مهمان کردن خودتان به لباسی که برای
سایز جدیدتان مناسب باشد و با پوشیدن آن لاغرشدنتان را به شما یادآوری کند یکی از
جایزه‌هایی است که به خودتان می‌توانید بدهید.

۵: استرس را حذف کنید

این را هم بدانید که نباید تمام توجهتان را روی جسمتان بگذارید بلکه گاهی ذهن و
روان از آن هم مهمتر است. به عنوان مثال یکی از کارهای ذهنی که میتواند نتیجه لاغری
در بر داشته باشد این است که از میزان استرسی که روزانه تحمل میکنید بکاهید. کاهش
استرس می‌تواند به لاغر شدن منجر شود چرا که با استرس، هورمونی به نام کورتیزول در
بدن ترشح می‌شود که اشتها را افزایش می‌دهد و در نتیجه بیشتر خوردن و بیشتر چاق شدن
را در پی دارد.
ارسال شده در دسته‌بندی نشده| 6:17 am |  | پاسخ دهید: